Få et uforpliktende tilbud på husvask

Gjør livet enklere og la oss ta hånd om husvasken for deg.

Hurra! Skjemaet ditt er på plass. Nå tar vi resten, du kan slappe av.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Avtalevilkår

GENERELLE VILKÅR

Disse Generelle Vilkårene ("Generelle Vilkår") gjelder mellom Klyra AS (heretter kalt "Selskapet" eller "Klyra") og Klyras kunder, både private og forretningskunder (heretter kalt "Kunde").Disse Generelle Vilkårene trer i kraft 20.08.2025 og er tilgjengelige på www.klyra.no.

Adresse: Klyra AS, 7099 Flatåsen

Innhold og formål med vilkårene

Formålet med disse Generelle Vilkårene er å fastslå vilkårene og betingelsene for at Klyra skal kunne gi Kunden en profesjonell rengjøringstjeneste.

1.1 Om Selskapet

Klyra AS tilbyr hjemme- og kontorrengjøring ("Tjenesten") til Kunden. Avtalen om Tjenesten ("Avtalen") består av:

(i) disse Generelle Vilkårene,
(ii) spesifikke vilkår for Tjenesten angående priser, omfang og andre vilkår som avtales mellom Kunden og Klyra ("Spesifikke Vilkår"), og
(iii) gjeldende prisliste.

Ved motstrid gjelder disse Generelle Vilkårene foran øvrige dokumenter, med mindre annet er uttrykkelig avtalt. Klyra forbeholder seg retten til å endre disse Generelle Vilkårene. Endringer varsles minst 30 dager før ikrafttredelse. Kunden kan si opp avtalen dersom vilkår endres, forutsatt skriftlig varsel minst 2 dager før endringen trer i kraft.

1.2 Om Tjenesten

Når det foreligger en bindende Avtale, skal Klyra sørge for at Tjenesten utføres på en profesjonell måte. Klyra kan benytte egne ansatte eller samarbeidspartnere ("Renholder").

Bestilling og avbestilling

- Kunden blir bundet til Tjenesten når bestilling er sendt inn via nettsiden eller bekreftet av Klyra.
- Avbestilling: Kunden kan kansellere en enkeltstående tjeneste opptil to (2) dager før avtalt starttid uten gebyr. Ved avbestilling senere enn 2 dager før avtalt tidspunkt gis ingen refusjon.
- Dersom renholder ikke får tilgang til lokalet på avtalt tid, regnes dette som avbestilling senere enn 2 dager før.
- Endringer av tidspunkt må gjøres senest 2 dager før avtalt tid.
- Abonnementsavtaler har ingen bindingstid, men oppsigelse må gjøres ved å kontakte Klyra direkte på e-post.

Oppsigelse

Kunden kan si opp avtalen umiddelbart dersom Klyra ikke leverer Tjenesten i henhold til avtalen.
Klyra kan si opp avtalen dersom Kunden ikke oppfyller sine forpliktelser. Klyra kan også avslutte sitt tjenestetilbud med minst 14 dagers skriftlig varsel.

Kampanjer

Kampanjepriser kan ha egne vilkår. Dersom disse ikke oppfylles, kan rabatten bli tilbakeført.

Taushetsplikt

Alle ansatte og renholdere i Klyra har konfidensialitetsavtale og vil aldri dele opplysninger om Kunden. Informasjon kan kun deles dersom lov eller myndighet pålegger dette.

Personvern

Personopplysninger behandles i samsvar med norsk lov og Klyras personvernerklæring, tilgjengelig på www.klyra.no/personvern.

Betaling og priser

- Gebyr for tjenesten beregnes ved bestilling basert på opplysninger fra Kunden. Dersom opplysninger er feil, kan prisen justeres i henhold til gjeldende prisliste.

- Prisene er oppgitt inkl. mva.

- Ved bestilling av engangsvask, flyttevask eller fast vaskeavtale - så blir kunden belastet med en gang. For faste vaskeavtaler, så blir neste trekk på intervallet som er valgt.

- Dersom betaling mislykkes, kan Klyra avbryte avtalen.

Kundens ansvar

- Kunden skal gi informasjon om forhold som kan påvirke utførelsen av Tjenesten.
- Kunden må rydde lett før vask og sikre tilgang til boligen.
- Renholder må ha tilgang til varmt/kaldt vann og strøm.
- Kjæledyr må ikke være løse under vask. Dersom det oppstår forhold som gjør oppdraget utrygt, kan Klyra avbryte Tjenesten, og Kunden vil bli belastet.

Klager og mangler

- Eventuelle klager må meldes skriftlig innen 24 timer etter utført tjeneste.
- Dersom det oppstår mangler, har Klyra rett til å rette opp uten ekstra kostnad.

Forsinkelser

Hvis Klyra ikke utfører Tjenesten til avtalt tid og dette ikke skyldes Kunden, regnes det som forsinkelse. Kunden kan da be om nytt tidspunkt eller si opp avtalen dersom forsinkelsen er vesentlig.

Ansvar og forsikring

Klyra har bedriftsansvarsforsikring og dekker skader opp til 10 millioner kroner, med mindre skaden skyldes forhold utenfor Klyras kontroll.

Fornøydhetsgaranti

Det er viktig for oss at du som kunde er fornøyd med Klyra, derfor stiller vi med fornøydhetsgaranti på alle oppdrag. Gi beskjed innen 24 timer dersom du ikke er fornøyd med den utførte jobben. Klyra vil komme tilbake og rette opp feil/avvik kostnadsfritt, det vil ikke gis avslag i pris på tjenesten.


Force majeure

Klyra er ikke ansvarlig for forsinkelser eller manglende levering dersom dette skyldes forhold utenfor selskapets kontroll, som streik, strømbrudd eller naturhendelser.Lovvalg og tvisteløsningAvtalen reguleres av norsk lov. Tvister søkes løst i minnelighet. Dersom det ikke lykkes, avgjøres tvisten ved rettsmekling i Trondheim.

Få et uforpliktende tilbud

Gjør livet enklere og la oss ta hånd om husvasken for deg.

Hurra! Skjemaet ditt er på plass. Nå tar vi resten, du kan slappe av.
Oops! Something went wrong while submitting the form.